Jaja

Händer inte så mycket... Kom just på att jag glömt köpa en julkalender. Skäms på mig.

Kände mig så duktig idag! Enligt min budget så bestod dagens pengadepå av 115 kr, dock var jag tvungen att handla en del sån däringa saker som kallas "föda", vilket brukar kunna få pengarna att skena iväg lite. Speciellt som de hade extrapris (varför heter det extrapris när det inte alls kostar extra mycket?) på köttfärs som jag inte hade räknat med att behöva men som alltid är bra att ha hemma... Göra köttbullar! tänkte jag. I alla fall så överskred jag min planerade budget lite... totala summan för dagens Willys-besök uppgick till 116,50! Jag är så duktig! ^^

Hade Gabor Bora på föreläsning idag... Han lurade oss alla till ett riktigt gott skratt.

Gabor: " En sak jag undrar... om man tappar en mobiltelefon i vattnet, flyter den eller sjunker den då?"
Klassen: "Den sjunker såklart"
Gabor: "Nej såklart inte, den har ju SIM-kort!"

Alla garvar åt att de gick på den lätta. Skämtet är gammalt som gatan (nästan) och ALLA gick på den. Garv.
Gabor är Ungersk akademiker så han pratar lite roligt, och han ser så allvarlig ut att man kan absolut inte tro att han över huvud taget KAN skämta. Men tji fick vi. Jag borde ha vant mig vid det här laget... Haha.

Stackars Patrik... Han misströstar om att komma in på sin distanskurs i Örebro. Reservplats 10 eller något sådant har han. Inte lätt. =( Puss på dig, herrn! Du är bäst ändå! Fast det är lite som han sa... det  var ett CSN-kort mindre. Inga reserabatter heller då med andra ord. Men det löser sig, det tror jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Med reservplts 10 kommer han säkert in. Eller hur många är det som antas? Jag kom ju in som 77:e reserv...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback