Plugga, plugga, plugga, plugga bort din sura min...

Skämt åsido. Mamma sjöng alltid "sudda bort din sura min" när jag var liten, vilket oftast resulterade i att jag bara blev arg eller så började jag skratta för att det lät så fånigt. I alla fall så har jag suttit en stund med min B-uppsats idag, har börjat förbereda lite om vad jag ska skriva och så. Håller på att införskaffa de avsnitt som behövs för att kunna göra min analys, men det återstår fortfarande 15 dataskrivna sidor att fylla i. Yay.

I alla fall så var jag på möte med Falu studentkårs fullmäktige (FUM) förra veckan, och i vanlig ordning blev det en smula långdragen historia och därmed en smula... tråkigt. En massa regelträtande fram och tillbaka, vi skulle ta beslut om att lägga in en punkt på dagordningen som vi egentligen inte kunde ta beslut i om vi inte beslöt att... tja, och så vidare. Kontentan var väl att alla skulle enhälligt besluta ATT vi fick ta beslut i frågan. Hur som helst ägnade jag en stund åt att dekorera min dagordning, tänkte bifoga den bara för att jag blev så fascinerad. Jag höll på att förstöra den helt men lyckades rädda upp den på ett ganska fiffigt sätt! ^^

image12
Okej jag vet att det inte är det snyggaste jag någonsin komponerat, men för att vara ett klotter med bläckpenna så var det väl inte så illa? ^^

Haha det var i alla fall roligt att se de andra som satt nära, de glodde en smula på mig men det gör inget... Jag lyssnar nästan bättre om jag får rita lite än om jag ska måsta stirra ut i tomma intet. Då riskerar man ju att drömma sig bort, och då lyssnar man ju inte alls. :)

Fick min hyra idag också förresten... Kopparstadens årliga uppmuntran; "God jul, nu höjer vi din hyra!"
Bastards.

Undrar om man skulle fortsatt lite på sin uppsats... Wish me luck. Grattis på god jul, allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback