Byta? Törs man?

Hur skulle det se ut? Jaja idag har det varit någon slagt Öppet Hus-dag på vårt lilla mediahus, inte något att fästa någon större vikt vid förutom att de upptog en massa plats i svarta havet. Å andra sidan fanns det gratis godis så man ska inte klaga! :P

Såg anyway att de ska starta en ny mediautbildning till hösten med säte i Borlänge (av alla ställen). ”Kreativ ljusdesign för scen och arena” eller något åt det hållet hette den, 2 år till att fördjupa sig i ljusteknikens labyrinter och mot en utbildning till ljusmästare. Oooooh precis en sådan utbildning som jag letade när jag sökte högskola förra våren... *vill ha*. Problemet är att jag trivs mycket bra där jag är, och den här utbildningen känns också mycket rolig. Känner inte riktigt för att hoppa av programmet efter bara ett år, det blir svårt att få en bättre klass... Dessutom blir höstens omgång av nya programmet, just det, en förstagångsgrupp. Jag har varit i en sådan sits hela tiden under gymnasiet och även om det finns fördelar med att vara pionjär så tror jag att något års utvecklande av detta programmet bara gör det hela bättre. Anyway, om jag fattat det hela korrekt så kan jag plugga på högskola med fullt studiemedel upp till 6 års studier på helfart. Så, detta betyder att jag kan plugga klart mina 3 år här, plugga 2 år till på den nya utbildningen och fortfarande bara vara ca 24 år när jag är klar. Då kommer jag att ha kompetens för BÅDE fotograf/redigerare, OCH ljusmästare/ljustekniker. Plus lite erfarengeter inom ljudteknik, och då är allt ungefär som jag tänkte mig från början... Eftersom jag är fisk och inte sällan har svårt att veta vilket ben jag ska stå på, så är det kanske bäst att kunna en del om allt jag gillar? Dessutom ger det fördelen att jag kan söka arbete på en betydligt större arbetsmarknad, och har då en aning större chans att få jobb. Efter att jag är klar kommer vi även förhoppningsvis hunnit bli av med den här jävla blå regeringen så de röda kan ordna upp soppan de nuvarande kommer hunnit ställa till med.

HAH, detta är var jag kallar en argumentation! Min svenskalärare skulle varit stolt. Fick in en liten snygg politiskt färgad känga på slutet också, mouahahha. Men så är jag också bäst. ^^

I övriga läget är det fortfarande tentaplugg som gäller. Blä. Gjorde mixningsövningen idag, gick riktigt bra. De hade alltså gjort ett helstolligt radioprogram med konstiga nivåer, omväxlande för högt eller för lågt ljud och en del annat trevligt. Det var uppenbart att innehållet inte var av någon större vikt, för programmet inleddes med frasen: "Hej och välkomna till Kvällskvisten, din pinne i ögat!" LOL nån som tittat för mycket på Nilecity, tro? Men roligt var det i alla fall. De är så skojjiga våra ljudlärare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback