Året 2006 läggs åt sidan i historien

Hej och hå, så då var det ett nytt år att välkomna och ett gammalt att lägga till historien. Beslutade mig för att ett bra sätt att börja det nya året på var att, även jag, skaffa mig en egen blogg. Lättare för vännerna att hålla koll på vad jag pysslar med då... ^^

Det gamla året innehöll mycket stora förändringar, våren med den avslutande rushen på gymnasiet. Projektarbetersredovisning, en klassresa till Stockholm med massor spännande studiebesök, en helgtripp till göteborg/kungsbacka, en del bråk, en stor portion skratt, och sedan: Studenten. Att skiljas var inte så svårt som jag hade trott, men så här i efterhand så känner man att man saknar sina gamla klasskompisar en aning. 
    Sommaren kom, en sommar som var lik många föregående men ändå inte. Ganska många resor fram och tillbaka till piteå blev det ju. En del bad, en del jobb och en nervös väntan på antagningsbeskedet från Universitetet. Hann även med att få i princip alla mina visdomständer vilket resulterade i halsfluss och min första penicillinkur någonsin. Någon jag gärna hade varit utan.

Hösten kom, och flytten ner till Dalarna och Falun var ett faktum efter ett positivt antagningsbesked. Allvaret började på riktigt när jag kom in på Högskolan Dalarnas utbildning Medieproduktion - Rörlig Bild. Två vansinnigt galna insparksveckor med vackert väder, brännboll, fester och allmänt socialt umgänge var en bra inledande start till studierna.^^ Mycket roligare att börja plugga när man hunnit bekanta sig lite med den nya klassen. Filmuppgifter, tentor, redovisningar blandat med både vansinnigt roliga och urbota tråkiga föreläsningar låg på schemat. Man ska inte klaga, roligt men en aning tufft har det  varit. Fröken Lisa har lärt sig något, både om skolan och att flytta hemifrån och sköta sitt hushåll på egen hand. Men det är tur att man har världens underbaraste lägenhetskompis, tror aldrig jag någonsin hittar nån annan jag kommer lika bra överens med. 

Juluppehållet kom, och nu har jag bara 1 vecka kvar av de 3 jag tillbringat i hemmet på Bränna, i helgen bär det av söderut igen. Skönt att vara hemma, skönt att åka tillbaka. Har åtminstone hunnit krama luften ur både Malin och Sara några gånger så det känns som man hunnit uträtta något vettigt också!^^

Nu när det gamla året är till ända och lagt till historien, så är det bara spana in vad som komma skall i framtiden. Enligt ett horoskop jag läst ser året lovande ut, men i slutändan är det endast jag själv som kan påverka mitt eget liv. Sådetså. Hela våren ser ut att upptas av Ljudteknik, får man se om 3 år av Ljudmedier på gymnasiet har gett något bestående som kan vara till hjälp. =)

Har nog summerat det mesta nu, så jag får väl anse att detta får räcka som mitt första tillskott i blogg-djungeln. Take Care.  
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback