Vårtermin och Ljudproduktion A

Ooooh vad spännande title jag skrev där, men whatever. Har haft lektion idag, första ordentliga föreläsningen för den nya terminen (som för övrigt började först igår, dalafolkets tideräkning är allt bra knäpp) om Audioteknologi. Shit. Haha de började med att förklara skillnaden mellan teknik och teknologi, för det senare är alltså kunskaper om teknisk utrustning och användning av denna, medan teknik är typ som en höjdhoppare som har en viss teknik han/hon använder för att utföra sitt hopp... Ja jösses. Läraren hade även en låång utläggning om frekvenser, oktaver, grundtoner och övertoner och alla dessas samband med frekvenserna i nästan en timme. Snark. Annars är det väldigt roligt och spännande med ljudteknologi som han så fint kallar det, höjdpunkten på föreläsningen var lätt i slutet då han gick igenom riktningsupptagningar till mikrofonen och olika mikrofontyper. Alltid lika trevligt! ^^

Dagens stora missöde var lätt att jag lyckades skriva av shemat till min kalender helt uppåt väggarna galet, så jag var i skolan kl 10 när vi egentligen skulle börja kl 13... Smart Lisa. Som jag sagt tidigare idag: man ska då få lida fan för att man är mänsklig. Thats the shit.

Lite småkyligt idag, nära på -20 grader. Trevligt. Mamma upplyste mig om att det var -30 grader hemma och de har en vattenläcka i taket. Tjoho! Vad glada de ska vara.

Hihi det går ganska mycket framåt i mitt HeroesV avancering med uppdragen, kommit förbi det förnedrande nederlaget från senast och kommit vidare. Åkte på stryk igen i senaste, men jag började om och hoppas på bättre tur denna gång. Känns bättre förberedd. Och man kan ju trösta sig med att man blir bättre och bättre vartefter varje nederlag man lider (hoppas jag åtminstone). Har förutom detta uppdrag 2 st till kvar sedan får jag byta ras och kapitel! Woho! ^^ Nej då jag är absolut inte en nörd, bara lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback