1 år

Det är inte klokt vad tiden susar förbi en utan att man märker det. Idag, just på dagen, är det 1 år sedan jag tog studenten. Så fort jag skrivit klar min rapport och lämnat in så har jag sommarlov, vilket innebär att jag gått ett helt skolår på högskolan här i dalarna. Tid är en väldigt abstrakt och mystisk sak när man tänker efter.

Värmeböjlan som sköljer över Sverige har även nått hit till Falun, och det är nära på ett under att jag inte smälter till en pöl där jag sitter. Ska inom några dagar återvända till den bistra, kalla, norden; alltså åter till norrbotten med andra ord. Fast enligt väderrapporteringar hemifrån har det varit lika varmt där. Märk väl, jag klagar inte, jag bara konstaterar att det har varit en ovanligt varm försommar.

Har idag även (äntligen) köpt mig en egen digitalkamera, känns mycket trevligt! Nu kan jag kuta runt och fota och dokumentera lite vad som händer och sker, samt (nästan viktigast av allt) få in mina artistiska alster i datorn. Wie!

image7
Bild jag tog på kyrkogården som ligger nära där jag bor. Väldigt vacker gravkammare, har den som skrivbordsunderlägg för tillfället.

Ska lägga mig och vila en stund, verkar som jag blir uppe ett tag till med datorn sen. Mycket att stå i, mycket att göra. Måste förresten städa lägenheten och packa innan jag åker hem... Hej och hå. Allt på en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback