3 dagar kvar...

Hjälp. Tre dagar kvar till deadline och jag har knappt skrivit halva tentan än... Snyft. Måste planera radio ikväll, varför får man ingen inspiration när man behöver den? Fast jag har ändå en liten smula tillförsikt, nog ska jag väl ändå klara detta! Jag fick ju godkänt på min monstruöst hemska Akustik-hemtenta som jag gjorde förra månaden, och den var skitsvår. Nog ska jag väl klara av att skriva godkänt på denna som faktiskt handlar om mer familjära ämnen som massmedia, journalistik och radio? Eller, jag ska försöka. Fixar jag ett hyggligt radioprogram också så bör jag kunna klara denna delkurs med.

Det är synd att vi inte hinner spela mer rollspel innan sommaren, men det är inget att göra åt. Nya friska tag till hösten så kanske jag hunnit komma över min första-gången-ångest också. ^^ Det kan utveckla sig riktigt spännande, bara Malin kommer ihåg att spara våra lappar med stats och förmågor, vet ej om jag kommer minnas dem annars... Eller vår kära spelledare bör ju ha det uppskrivet någonstans annars. Ska fråga så jag hinner börja lära känna min roll lite, kanske rita ett bättre porträtt av henne under sommaren? Ritade ett som hastigast några veckor sedan, när jag får tag på en kamera eller en scanner kan jag lägga upp den här kanske.

Att bero på Malin, undrar hur hon har det? Varit i London och allt. Får ta och se om jag får tag på fröken och höra efter hur läget är.

Nej då, jag skolkar inte alls från hemtentan nu... *visslar oskyldigt*
Jag har idétorka. Dumt. Och boken är inte alls vidare hjälpsam, det står om politik hit och politik dit, statistik här och mer diagram där. Svårt att hitta något som är väsentligt OCH användbart att skriva om. Jävla rosa mediabok.

Har varit obeskrivligt varmt väder de senaste dagarna. Inte för att jag klagar. Varje morgon när jag vaknat denna vecka har termometern visat på över +40 grader. (!) Något svalare i skuggan förstås. Och väldigt svalt i lägenheten. Ganska bra när man ska sitta och jobba, vill man ha lite värme kan man gå ut en snabbis på balkongen. Köpte sandaler igår, mycket bra! Lite dyra, men bekväma. Det är det som räknas. Har inte ägt ett par egna sandaler på 2 år, inte sedan mina gamla gick sönder alltså. Pytt.

Nej, om man skulle återgå till det ambitiösa arbetet kanske?  Eller nej förresten. Laga mat först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback