Ouch!

Det värker en smula i höger arm och fingrar... Så går det när man pratar i telefon för länge! :P Man blir tokstel. Men whatever, har man trevligt så får man uthärda några umbäranden. ^^

Tentamen imorgon, start kl 9. Sedan kommer jag vara tämligen otillgänglig merparten av dagen, ska försöka skriva så mycket som möjligt innan jag ska med tåget.

Wiiiiiiiiie jag har beställt min drak-ljustake idag! Woho! Kunde maybe lägga in en bild också, hum... ska se om jag hittar... Ja, här fanns den! Twindragons, helt underbar. ^^ Har gått och kikat på den ända sedan i höstas någon gång, de hade den på Tiimari i Falun men sedan försvann den. Snyft. Hittade den på internet igen så då är jag glad!
image4
Så fin så. ^^

Har haft sista laborationen idag, nu blir det bara en delkurs till (Radioproduktion) sedan är det sommarlov. Och till hösten börjar vi med bildämnen igen, wej! :) Har även idag köpt biljett till LjudLjus&Bild-mässan i Gustavsberg nästa vecka, 40 platser fanns det totalt. 150 kr, då ingår inträde och bussresa dit och hem. Om jag fattade det hela rätt ligger detta ganska nära stockholm. Det är i alla fall en mässa med massor av företag inom ljud, ljus och bild som ställer ut montrar så man får springa runt och kika. Wiiie! :D Vi kommer missa en redovisning i skolan, hoppas bara det är värt det. Det tror jag.

Yes, så har det äntligen kommit till handling att jag ska få prova spela rollspel. Finally, efter alla dessa år av väntan! Hoppas nu att det är lika roligt som jag föreställer mig, det  verkar så kreativt och spännande! Har en liten dröm om att få spela DarkElf, och om jag är snäll så kanske jag får som jag vill... ;P Min inspiration hämtar jag framförallt från Heroes of might and magic, mest från nr 5 eftersom det är en så genomarbetad värld mytologiskt. Eller så beror det på att jag faktiskt inte haft intresse att undersöka den saken i de tidigare spelen, men det är ju inte heller hela sanningen. Jag tror inte att de tidigare har lika rikt detaljerad gudavärld och kopplingar, men de har fokus på andra bitar och är underbara spel ändå.
image5

There you go, Patrik. Här har du min Blood Fury, se om du kan komma på någon fiffig idé utifrån den. ^^ Ska förmedla de redan befintliga idéerna till Jennifer och Malin och höra vad de säger. I promise.

Undrar om jag ska göra ett sista försök till inläsning innan tentaskrivningen börjar imorgon... Jo. Lite ambitiös måste jag vara, jag vill ju ogärna behöva stressa på måndagkväll. Diciplin. Hum. Eeh. Hur man nu skaffar sådant, går det att köpa på Willys, tro?

Kommentarer
Postat av: Sauron

vad kul att du kanske får börja med rollspel :) Det är ju så himla roligt! Jag ska spela imorgon som vi alltid gör på söndagar. Tjoho ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback