Vad gör man?

Bra fråga. Jag orkade inte uppdatera seriöst i måndags, det var jag både för trött och grinig för! Nej skulle ju åka med flyg från "Luleå Airport" till Arlanda kl 14.15, så jag fick skjuts av mormor och morfar. När jag checkar in står det att flyget är försenat och beräknat till 14.35, vilket gjorde mig lite nervös eftersom jag skulle med ett tåg från Arlanda 16.06. När jag kommit genom säkerhetskontrollen står det på skärmen att flyget beräknas avgå först 14.50, vilket gjorde mig ÄNNU mer nervös. Det är inte mycket tid att vinka på om själva flygtiden är 45 minuter... I alla fall när vi fick gå ombord på planet meddelade piloten att vår "slot"-tid (uppenbarligen lyft/landning) var sagd som 15.15, varpå jag i princip gav upp hoppet helt. Orsaken till dessa förseningar var tydligen att de hade bemanningsbrist i flygledartornet på Arlanda samt till något mer, men det hade tydligen strulat för dem hela morgonen och förmiddagen. Landade i alla fall på Arlanda typ 16.25 eller något sådant, så det var ju totalt kört för mig att hinna med tåget. Ynf. Fick fråga när nästa tåg gick, det var 17.17 så det var inte så farligt tänkte jag och köpte biljett. Nä, jag hade fanimej knappt hunnit gå ner till Arlanda Central förrän de ropar ut att tåget är försenat till 17.45, senare även till 17.50. GAH. Kom mig slutligen iväg typ åtta minuter i sex, och det var i sanning skönt att äntligen få vara på väg hem. Allt strul höll på att knäcka mig där ett tag... Tack Patrik för att du höll mig sällskap och att du stod ut, du fick mig på avsevärt bättre humör än vad jag annars skulle ha varit! ^^

I alla fall så sket det sig totalt med mina planer på att skriva klart hemtentan måndagkväll, eftersom jag kom hem typ någon/några timmar senare än vad jag annars skulle gjort. Trött som tusan var jag också. Dock får man lite perspektiv på saker och ting, när jag som värst beklagat mig på sms så ser jag på TV-skärmarna de har i vänthallen att "40 personer döda i sprängattentat i södra Irak" och "Ingen tros ha överlevt flygplanskraschen i Kamerun, 114 döda när planet nästan helt begravts sedan det störtat i ett träsk".

Som sagt, man får lite perspektiv. Så synd om mig var det faktiskt inte, när man tänker efter. Men lite måste jag ju få sura! ^^

Dagen har jag ägnat åt att, i sista-minuten-panik, göra en intervju till dagens redovisning (fick baske mig bra omdöme, inte illa för att vara ett stressjobb!) med min lägenhetskompis. Haft redovisning i skolan och tagit en promenad från ena änden av stan till den andra, och tillbaka igen. Känner mig en smula duktig då. ^^

GAAAH jag  vill ha min ljusstake, och det NU! Och kjolen från Odium. Mys. Och så vill jag att Patrik pallrar sig upp från Skåneland så man får träffa fåntratten någon gång, jag börjar bli lite less på att ladda telefonen 2 gånger om dagen... ;P Haha.

Skrivit brev idag också, det är ganska trevligt. Hederligt gammalt brev, som man skrev när man var liten. Mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback