A ghostly lantern light the path

A soft circle shining from my window

Har inte skrivit något diktliknande på ett tag... Men det kändes som en bra grej att skriva något som titel som inte består av ett ord eller max två. Sådetså. Kanske skulle spinna vidare och bygga en dikt av det...? Blev inspirerad av Jennifers bok av Edgar Allan Poe, han har ett väldigt fint versmått.

Tyckte ändå det var roligt att titta på Outsiders som gick i måndags, de pratade bland annat om en person  som var beroende av World of Warcraft. Garv. Av alla de grabbar som sitter och har kedjat fast sig vid det där dataspelet så väljer de att gestalta en tjej? Naturligtvis finns det många tjejer som spelar Wow, jag gör det ju för tusan själv, men menar de alltså att det skulle vara mer accepterat för en kille att vara WoW-beroende än för en tjej? Programmet heter ju "outsiders", folk som är...tja, om inte utstötta så väldigt utanför normen och så. Eftersom de då väljer att gestalta en beroende tjej, när merparten av dem som fastnar i just Wow-beroende torde vara killar, då borde det ju betyda att det är mer onormalt att som tjej fastna i ett spel än en kille... Fast jag undrar om man inte istället borde ta ut en representant för den gruppen av spelberoende människor som är mer... representativ för den gruppen. Alltså, om 8 av 10 WoW-beroende är killar, är det inte mer representativt för beroendefenomenet om man tar någon från den grupp som är majoritet? Jag känner det mest som att de tycker att "ööööh det är ju så ovanligt med tjejer som spelar dataspel så det är ju skithäftigt att ha med en tjej som är beroende, höhö"... och då är det ju inte representativt för fenomenet. Då menar jag inte att en tjej är sämre på att förklara beroendet, utan attitiyden man kan skönja bakom valet av representant... Äh, jag grubblar för mycket. Får fundera vidare på det där.

Nu på måndag börjar vår filminspelning, 3 veckor med ett 14-sidigt manus som ska spelas in. Ganska otrevlig histora, men vi hoppas på att ingen kommer till skada under inspelningarna. >.<

Nej, nu ska jag och patrik och bea spela Wii! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback